۰۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
کد خبر: ۷۴۸۶۱۶
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه:

روز به روز شاهد کوچک‌تر شدن سفره عموم مردم هستیم 

روز به روز شاهد کوچک‌تر شدن سفره عموم مردم هستیم 
کرمانشاه ـ ماموستا مرادی گفت: گرانی ها سر به فلک کشیده و مسئولان در سطح کشور و استان و پایتخت به فکر چاره اندیشی باشند زیرا روز به روز شاهد کوچکتر شدن سفره عموم مردم هستیم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ماموستا ملاعبدالرحمن مرادی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه که در مسجد امام شافعی این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در اسلام طلاق امری منفور و بدترین حلال  نام گذاری شده است ولی گاهی عدم توافق تا جایی است که امکان ادامه زندگی برای دو طرف نیست و لاجرم منجر به طلاق می شوند.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: اسلام برای جلوگیری از طلاق های بی مورد، محدودیت هایی را وضع نموده است از جمله رجوع به همسر بعد از سه طلاق، دیگر حرام ابدی است و نمی تواند رجوع کند مگر بعد از ازدواج با کسی دیگر و با شرایط خاص خویش.

وی ادامه داد: در آیات متعدد قرآن در مورد خانواده و خاصه قضیه طلاق بحث شده و سوره ای بنام (طلاق)داریم که هفت آیه نخست آن پیرامون موضوع طلاق و احکام و مسائل مربوط به آن است.

این عالم اهل سنت با انتقاد از آمار بالای طلاق در کشور و استان، اذعان کرد: آمار سنگین طلاق در استان ما زنگ خطری برای جامعه است. از ابتدای فروردین امسال تا پایان آذرماه یعنی هفته گذشته۲۴۳۱مورد طلاق ثبت شده است و نسبت طلاق به ازدواج در سه ماه ابتدایی امسال در ۱۲ استان ایران به ازای هر ۲ ازدواج حداقل یک طلاق ثبت شده است و نسبت طلاق به صورت میانگین کشوری 47.5  است که بالاترین آمار طلاق مربوط به البرز با 72.8 درصد می باشد.

ماموستا مرادی افزود: آمار دختران مجرد بالای ۳۰ سال در حدود ۲ میلیون و صد هزار و پسران مجرد چهار میلیون و ۶۰۰ هزار می باشد این آمار را اضافه کنید به زوج های طلاق و بچه های طلاق ببینید چه آمار خطرناکی در سطح کشور و استانمان شکل می گیرد که جامعه را به چالش شدید می کشاند لذا همه باید به فکر باشیم.

ماموستا مرادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی عنوان داشت: سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی را تسلیت می گوییم، همچنین شهادت سردار سید رضی موسوی که در روزهای گذشته با حمله ارتش اسرائیل در سوریه به شهادت رسید، تا حق هست باطل هست تا باطل هست مبارزه و شهادت نیز ادامه دارد و اسرائیل غاصب و خائن بداند با این کارها جبهه مقاومت قوی تر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در یکی از نشریات محلی کرمانشاه جملاتی از استاندار به چاپ رسیده است که در پاسخ به سوال اینکه چرا از افراد اهل سنت و اهل حق تا بحال برای مدیریت ادارات بکارگیری نشده پرسیده شده بود که ایشان گفته است که در انتصاب مدیران، ملاک ما شایسته سالاری است نه مذهب و قومیت.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: ضمن تشکر از این احساس مسئولیت استاندار کرمانشاه و اذعان به شایستگی مدیران محترم و منصوب، اما باز این جمله نوعی کم لطفی است اگر نگویم توهین به قومیت و مذهب افراد شایسته استان اعم از اهل سنت و... زیرا ما افرادی بسیار بزرگ و شایسته و توانمند و همراه داریم که هر چند در جلساتی مکررا مطالبه نمودیم که در مدیریت از آنان بکارگیری شوند، اما متاسفانه تا بحال هیچ موردی مشاهده نکرده ایم که این شایسته استان ما با تنوع قومی و مذهبی که دارد نیست و استاندار باید تجدید نظر فرمایند.

ماموستا مرادی در پایان سخنان خود به موضوع گرانی و تورم در بازار اشاره داشت و خاطرنشان کرد: گرانی ها سر به فلک کشیده و مسئولان در سطح کشور و استان و پایتخت به فکر چاره اندیشی باشند زیرا روز به روز شاهد کوچکتر شدن سفره عموم مردم هستیم و از سوی دیگر اگر استان ما چند کارخانه مهم داشت مردم بویژه جوانان ما اینگونه به تکاپو نمی افتادند. مسئولین، نمایندگان مجلس و بدنه استانداری همه باید به فکر باشند./1400/

ارسال نظرات